|
|
|
1. Kształtowanie postaw społecznych. Rozwijanie samorządności WPO, PW |
- Wybory do samorządu klasowego
- Przygotowanie do wyborów do samorządu szkolnego
|
|
2. Kształtowanie charakteru: obowiązkowości, odpowiedzialności, zaradności PW |
- Współudział w tworzeniu problematyki godzin wychowawczych
- Analiza ról pełnionych w klasie, pobudzanie partnerskich stosunków, dostrzeganie miejsca kolegi w klasie
- Uatywnianie uczniów nieśmiałych, angażowanie ich w życie klasy i szkoły
|
|
3. Zapewnienie uczniom poczucia godności i tolerancji PW |
- Omówienie i interpretacja praw i obowiązków ucznia WPO
- propagowanie Międzynarodowej konwencji praw dziecka WPO
- Uczenie się dobrego komunikowania się i rozwiązywania konfliktów CzM, PP
- Edukacja na temat radzenia sobie z własną i cudzą agresją PP -
|
|
4. Uczenie współodpowiedzialności, wzajemne wspieranie się , pomoc innym PW, P |
- Organizowanie pomocy koleżeńskiej w przezwyciężaniu trudności w nauce
- Poznawanie sposobów efektywnego uczenia się i zapamiętywania
- Udział w konkursach szkolnych PP
- Współorganizowanie imprez klasowych: Andrzejki, Mikołajki, Zabawa Choinkowa, Dzień Samorządności, Powitanie Wiosny, Dzień Matki, Dzień Dziecka PP, ER, WŻR
- Wykonywanie prac związanych z potrzebami szkoły
|
|
5. Rozwijanie zachowań prozdrowotnych P, PW |
- Uświadamianie uczniom znaczenia higieny zdrowia fizycznego i psychicznego dla ich prawidłowego rozwoju – pogadanki
- Kształtowanie odpowiednich nawyków i przyzwyczajeń zdrowotnych
- Troska o porządek i estetykę otoczenia (w tym szczególnie klasy i szkoły)
- Poznawanie podstawowych zasad udzielania pierwszej pomocy w nagłych przypadkach
- Rozwijanie umiejętności bezpiecznego i świadomego uczestnictwa w ruchu drogowym - prowadzenie w klasie kącika „Bezpieczeństwo na drodze” PP
- Uświadomienie negatywnego wpływu nałogów na życie i zdrowie człowieka PP
- Uczenie sposobów radzenia sobie ze stresem PP,WŻR
|
|
6. Troska o rozwój społeczno - moralny uczniów WPO, PW |
- Poznawanie własnego regionu (tradycji, kultury, historii) ER
- Upamiętnianie ważniejszych rocznic (obchody wybuchu II wojny światowej, Odzyskania Niepodległości, Konstytucji 3 Maja)
- Ukazywanie roli Polski w Europie, poszerzanie wiedzy na temat Unii Europejskiej
|
|
7. Kształtowanie właściwego stosunku do przyrody E, PW |
- Udział w akcji „Sprzątanie Świata”, obchodach „Dnia Ziemi”
- Opieka nad roślinami w klasie
- Troska o zwierzęta – rozmowy na temat właściwego stosunku do zwierząt
- Rozwijanie zachowań proekologicznych (gazetki, plakaty, wyrabianie nawyku oszczędnego gospodarowania zasobami naturalnymi)
|
|
8. Rozwijanie zainteresowań, poznawanie siebie PW |
- Ukazywanie różnych sposobów spędzania czasu wolnego PP, CzM
- Poznawanie siebie i akceptacja P, PP
- Rozpoznawanie uczuć i umiejętność radzenia sobie z nimi – warsztaty P, PP, WŻR
|
|
9. Podnoszenie kultury osobistej i pozytywnych relacji z innymi PW |
- Rozwijanie kultury i umiejętności zachowania się w różnych sytuacjach – poznawanie i przestrzeganie zasad kulturalnego zachowania się P, PP, WŻR
- Organizowanie imprez klasowych i szkolnych (wieczorków, dyskotek, zabaw, zawodów sportowych) PP
- Przeciwdziałanie zachowaniom konfliktowym PP, WŻR
|
|